Известие

Collapse
No announcement yet.

Работна температура на Алфа 156 1,9 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Първоначално публикувано от Zarini Покажи съобщение
    Нещо май те дразни моят опит и стаж , а?
    И пак подвеждаш колега с некомпетентни постове - термостатът на 1,9 JTD отваря на 88 градуса, чети повече книжки, а не само форуми - приятелски съвет, ще ти е явно от полза
    Сигурно милион пъти е коментирано че колите които идват от Италия термостата им отворя по рано както е случая с колегата petar_taskov т.е. той няма проблем с термостата ...Затова тези книжки не ме вълнуват, по скоро ти гледай реалноста
    156 2.4JTD 136+ PS

    Comment


    • #17
      Стрелката на температурата не е заковалала на 90 градуса никога, както каза един колега този феномен съм забелязал на 2.4 жтд мотори. Термостата ми е изправен, и на диагностика си показа, че колата работи в оптималните си температури, и тази чертичка преди 90 според диагностиката не е 70 гртадуса или просто е неточно показание. Това е моята опит с доказателства!
      sigpic
      Gulfstream G650 with Italian design...

      Comment


      • #18
        Реалността, мдаааа...
        Коментирано е, ама правилното тълкуване е важно, а именно: италианките обикновено са карани до смърт от италианци (разбирай мърлячи), които години наред не сменят масло, камо ли антифриз, забравят напълно за навременна профилактика и т.н., и второ - вкараните у нас джамбазите ги вадят срещу жълти стотинки направо от скрапа.... в резултат - "уморен или блокирал термостат" с характеристики далеч от необходимите, а милионите "спецове" правят мъдрото заключение, че за италианките било нормално да работят при по-ниски температури на ДВГ-то, мърдала стрелката, щот`била по-чувствителна и сума ти още смехотворен фолклор

        А от личен горчив, изпразващ джоба опит - и двете италианки от подписа имаха пълния набор "италиански" симптоми, които напълно изчезнаха след профилактика и смяна на антифриз и термостат, по-старата вече 40 хил.км. работи като "немкиня" и няма хък-мък.
        Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
        Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

        Comment


        • #19
          Първоначално публикувано от Zarini Покажи съобщение
          Нещо май те дразни моят опит и стаж , а?
          И пак подвеждаш колега с некомпетентни постове - термостатът на 1,9 JTD отваря на 88 градуса, чети повече книжки, а не само форуми - приятелски съвет, ще ти е явно от полза
          Колега, мойте уважения към труда ти, но все пак ми се струва, че е редно и ти да уважаваш труда на другите...........
          Изказвания от сорта БОКЛУК, ми се струват неумесни.....
          И само да ти кажа, че си в грешка, защото 1,9JTD ми се струва много общо понятие........прочети ти по-подробно пък тогава се напъвай.
          Защото при 156-цата термостата започва да отваря на 78-82гр. а е максимално отворен на 88гр.

          Дай ми логичен отговор на този въпро и туковиж си ме съгласил.

          На 70г. е още студена, а на 110г. вече прегрява, защо ни трябва да ги знаем?????

          Аз казвам, че уреда не е пропорционален.

          Абсолютно точно колега, просто уреда показва много по-точно между 80 и 100градуса което всъщност е важно да знаем.
          Attached Files
          Last edited by haljscho; d.m.y г., 11:28.
          sigpic
          Защо ти е манекенка, след като си имаш АЛФА 156
          156 JTD-110-EX, /147 JTD.EX, /156 JTD 115 EX
          147 JTDm 140-Малката манекенка
          GT- JTDm 150

          Comment


          • #20
            Първоначално публикувано от haljscho Покажи съобщение
            Колега, мойте уважения към труда ти, но все пак ми се струва, че е редно и ти да уважаваш труда на другите...........
            Изказвания от сорта БОКЛУК, ми се струват неумесни.....
            И само да ти кажа, че си в грешка, защото 1,9JTD ми се струва много общо понятие........прочети ти по-подробно пък тогава се напъвай.
            Защото при 156-цата термостата започва да отваря на 78-82гр. а е максимално отворен на 88гр.

            Дай ми логичен отговор на този въпро и туковиж си ме съгласил.

            .
            Колега, бих могъл да ти дам точен отговор, но ще трябва да си опреснявам поне два месеца знанията по топлотехника, металознание, двигатели с вътрешно горене, управление на технологични процеси и поне още 10-ина науки, на които даже имената не помня , но накратко - температурата на антифриза като функция от хода (отварянето, респективно дебита на охлаждащата течност) на термостата е хистерезисна, ще рече със закъснение и различна в двете посоки - нагряване и охлаждане, значи термостатът трябва да работи изпреварващо, за да поддържа температурата в тесни граници ...

            Но в края на краищата темата трябва да е в помощ на автора й и други колеги с подобни проблеми, доста хора си изказаха мнението, в свободна страна живеем и нека всеки тълкува прочетеното както желае.

            Милиони безаварийни километри на всички съфорумци!
            Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
            Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

            Comment


            • #21
              Първоначално публикувано от Zarini Покажи съобщение
              Колега, бих могъл да ти дам точен отговор, но ще трябва да си опреснявам поне два месеца знанията по топлотехника, металознание, двигатели с вътрешно горене, управление на технологични процеси и поне още 10-ина науки, на които даже имената не помня , но накратко - температурата на антифриза като функция от хода (отварянето, респективно дебита на охлаждащата течност) на термостата е хистерезисна, ще рече със закъснение и различна в двете посоки - нагряване и охлаждане, значи термостатът трябва да работи изпреварващо, за да поддържа температурата в тесни граници ...

              Но в края на краищата темата трябва да е в помощ на автора й и други колеги с подобни проблеми, доста хора си изказаха мнението, в свободна страна живеем и нека всеки тълкува прочетеното както желае.

              Милиони безаварийни километри на всички съфорумци!
              Колега, първо да се извиня за израза, но съдейки по твоите изказвания мога да кажа само едно: По тая поляна дето сега ти пасеш, явно ние сме пасли и след това с...и по нея, затова че колко стаж и опит имаш ( незнам в какво за което моля да ме извиниш) - това е добре, но нали знаеш - човек се учи докато е жив, затова че нямам какво повече да ти кажа.

              Да, темата трябва да е в помощ а не да обърква хората!!!
              Last edited by pininfarina; d.m.y г., 08:33.
              sigpic
              Автосервиз, Варна, ул.Наум 8, 0888757558
              Alfa Romeo GT 1.9 16v 05'

              Comment


              • #22
                Извадката е за тези, които са се доверили на производителя и са купили негов автомобил (като мен), а подлагат на съмнение елементарната му инструкция за експлоатация - ако има такива, явно са по-велики и от него

                Цитат:
                "The pointer should normally be towards the middle of the scale"
                Край на цитата
                Attached Files
                Last edited by Zarini; d.m.y г., 02:56.
                Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
                Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

                Comment


                • #23
                  Първоначално публикувано от rusiq86 Покажи съобщение
                  Стрелката на температурата не е заковалала на 90 градуса никога, както каза един колега този феномен съм забелязал на 2.4 жтд мотори.
                  И за него това са "градски легенди", поне за 136 коньовия. Стрелката си се движи според натоварването. Я го разръчкай и гледай какво става. Тоест може да се стабилизира на 90C или малко преди нея, но при положение, че караш по магистрала с постоянна скорост (>120). В градско (ако София се брои за такова), няма такъв филм, защото ту си спрял ту педала до дупка и температурата варира от средата между 90 и 100 и до средата между 80 и 90C.
                  Само на мен ли ми прави впечатление, че колегата е направил уточнение, че става дума за около 100км/ч скорост. То при тази скорост е съвсем нормално показанието му от 80+ градуса и няма никакъв проблем с термостата. Термостат много лесно се разбора дали е постоянно отворен. - когато е изстинала колата пали и като стигне показанието до първата възможна чертичка пипа маркуча преди него, който идва от радиатора. Ако е топъл, значи наистина термостата е за смяна. Ако е студен, а след него маркуча е топъл, значи всичко е ОК - тоест термостата е затворил.
                  Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                  Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                  Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                  Alfa Romeo 156, 2.0TS

                  Comment

                  Working...
                  X